torsdag 19. august 2010

Navnefest og gaver til lille Tuva.

Da er sommerferien igjen over, og det er på høy tid å blogge resultatene av en småkald og småfuktig sommer med 2 prolapser i ryggen. Foruten en liten uke i Roma (i juni) har årets ferie blitt tilbrakt på hytta i Snertingdal, og det blir det mye strikking av... Stort sett har det gått til gaver, og da i hovedsak til lille Tuva som hadde navnefest 8. august.

Først ut er denne lille kjolen, uglekjole, strikket i SilkeDuo på pinne nr 3, et utrolig mykt og godt garn.
En morsom kjole å strikke, til tross for laaange omganger på slutten, og ikke like moro å sy i perler til øyne på uglene :)



Det ble en del garn til overs, så da ble det sokker fra en oppskrift jeg har skrevet ut fra nettet, men ikke aner hvor er fra...


I tillegg fikk hun gavene i forrige innlegg, og mine gamle dåps-smykker; kjede fra Oldefar, og matchende armbånd fra mormor :)


I tillegg har hun og fått en liten Elvira, men den glemte jeg å ta bilder av... Kanskje kommer det bilde med innhold senere? :)

For tiden holder jeg på med ett par småting til Nora, som blir 2 år i dag faktisk, men skal feires til lørdag. Hadde en liten avsporing med ett sjal, som gjorde at jeg har fryktelig knapp tid, men da får man ta natta til hjelp :)
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Hege sa...

Så utrolig nydelig kjole! For en herlig blåfarge også :)

Nitus sa...

Så nydelig kjole og sokker.
Ble så fristet at jeg måtte bare bestille kjolemønsteret og garnet :-)