torsdag 11. september 2014

Marius-love

3 måneder skulle det altså ta for å få blogget litt igjen... Jaja, sånn kan det gå. 
Siden sist har det vært en helt fantastisk sommer. 
Min Sommer har vært på Sardinia, på hytta og hjemme. Hjemmeferien ble brått og spontant til oppussings-ferie, da jeg hadde ett soverom og ett gjesterom som trengte litt oppfrisking. 
Men jeg har jo selvsagt strikket litt også :) 

Min kjære kusine spurte meg for en tid siden om jeg kunne strikke en genser for henne. Valget hennes falt på Marius med ribb (og jeg valgte da selvsagt også med rundsal) og som en ihuga Marius-fan var jo dette bare en fornøyelse. 
Jeg valgte å strikke den i Sterk i håp om at ribben skulle holde seg litt bedre enn ribben i min egen som er strikket i Alpakka. 
Det skulle vise seg at dette var ett veldig godt valg, genseren ble veldig myk, litt pusete, og jeg TROR ribben vil holde seg ganske bra. 



Som nevnt, jeg elsker Marius. Jeg har Marius sengetøy, håndklær, kubbelys, servietter, kopper... 
I tillegg har jeg 2 stk marius som jeg har strikket til meg selv, men etter å ha strikket en i Alpakka Strømpegarn til ei venninne for en stund siden, har jeg ønsket meg en slik også... 
Inspirert av mariusstrikkingen kastet jeg meg derfor like godt på en til på direkten, da til MEG SELV, og i Aplakka Strømpegarn selvsagt... 

Genseren ble ferdig på relativt kort tid, og siste tråden ble festet kvelden før jeg skulle på jente-hyttetyr.... Genseren ble med til hytta, men den ble med Kjersti hjem... :o) 
Hun ønsket seg nemlig akkurat sånn, i akkurat de fargene, i akkurat den størrelsen... :o) 



Dette var Mariusgenser nr 11 og 12 siden 2008 (Nr 10 og 11 på Ravelry, da en mangler), kanskje nr 13 blir min?? :o) 
De andre kan du se her, i tillegg til kjoler, tunikaer, gryteklutter, luer etc .... :o) 



7 kommentarer:

Birgitte sa...

To flotte gensere! Så ulike de blir i forskjellige farger!
Mariusdille er jo kjekt å ha nå som det er så mange fine ting med mariusmønster å få kjøpt:)

LisaM sa...

Du altså! For en Mariusproduksjon!:) Du er så flink, og snill!♡♡
Men nå synes jeg det er på tide at vi får minst en dag sammen igjen! Får vi til ett treff ikke høstes?
Ha en fin dag! Klem

Siddis back home sa...

Wow, herlighet så produktiv du har vært! Happy Knitting!

Hanne sa...

Jeg digger som deg marius. Har tre gensere selv og jeg elsker de. Har i det siste hatt lyst til å strikke meg en tradisjonell hvit med rundfelling. Brun er også kjempe flott ser jeg. Du gjør det vanskelig for meg med å komme med så fantastisk flott inspirasjon. Nydelige mariuser du har strikket.

Trude her sa...

Imponert over mariusstrikken din. Den ene like lekker som den andre. Jeg holder på med min 2. Nå. Og sliter. Tror du du kan sende over litt Marius Mojo hit?

Anonym sa...

Den brune genseren, hvilke fager har du brukt? Likte veldig godt den komboen..

M

Jane sa...

Jeg har brukt farge 1088, Alpakka Strømpegarn :)

Takk for skryt :)