tirsdag 18. februar 2014

Rundfellingsgenser i Puno...

Ja, hva skal man si...? 
Alle strikkere har vel opplevd at ting av og til går galt? 
Utrolig kjedelig når noe man tror skal bli det perfekte plagg, ender som noe helt annet...  (og da snakker jeg ikke om skappel-jakka mi, som jeg klarte å vaske på finvask, og nå er på vei til å bli sitteunderlag eller skosåler)

Men det er nesten verre, når man "tager hva man haver" fra lageret, og planen er en genser til å bruke under jakka på hundetrening (les: ikke fin, men varm og god og praktisk) og plagget til slutt ender opp som en kjempefin genser, men med skikkelig dårlig fargekombinasjon... 

Og ja, dette er en slik genser... Den er faktisk skikkelig fin på, og helt fantastisk deilig. Lillafargen er jo knallfin, men den brune mønsterfargen ødelegger hele genseren... Dette burde vært mørkere, svart eller koks... Men... 298 gram fra "lageret" er i det minste brukt opp, og genseren kommer til å bli brukt :o) 






4 kommentarer:

Else sa...

Flot genser - fik tanken om en rød "maske" i midten ville ændre oplevelsen af den brune.

Hvordan farver opleves afhænger jo ofte af hvilke farver de er sammen med.

Annelive sa...

Leste teksten jeg FØR jeg rulla ned til bidlet av genseren, hehe, den var ikke helt det jeg hadde forventa, så for meg en mye styggere sak. Prøv tipset over, flott lillafarge.
Annelive

Hanne sa...

WOW, den var fin den. Helt perfekt faktisk, både i farger, mønster og fasong.

Wims sa...

Genseren ser knallfin ut i fargevalgt og alt. Så dumt du ikke syns fargekombo'n ble helt ok. Håper den blir godt brukt fordet. Viss ikke får du bare strikke deg en ny i enda mer perfekte farger nå som du har vært så flink og brukt opp litt lagergarn ;0)