tirsdag 13. september 2011

Hettegenser til Jenny.

Denne hettegenseren har jeg laget 4 stk av nå, en stor favoritt hos meg.
Jenny, min kusines datter, fikk denne etter litt frem og tilbake til 5-årsdagen sin. Som dere ser er jenta rimelig slank, så jeg tok sjansen på å strikke str 4-5 år med litt forlenging her og der... Men dessverre, den var ikke mer enn akkurat passe, så jeg lovet å strikke ny til henne innen høsten satte inn. 
Og her er resultatet av det, en litt mer knallrosa denne gangen, som antakelig falt bedre i smak hos mottakeren :) 
Jeg ser jeg må fikse en liten festeanordning i halsen så den ikke glir ned, og det har jeg lovet å gjøre når vi om kun kort tid skal på jentetur til København :)

Str 6-7 år
Garn: Freestyle: 2 nøster grått, 8 nøster rosa
Pinne nr 5

Lyalya hoodie.

Denne så jeg første gang på strikkekafe i Lillestrøm, og syntes den var såååå søt.
Måtte derfor strikke en i full fart, og håper den faller i smak hos lille Tuva.

Garn: Dobbel Baby Merino fra Drops, ca 100 gram
Pinne nr 4,5

Også har jeg fått ett lite dilemma.
Tidligere nevnte Jenny, så i helgen Nora med sin nye jakke fra tanten. Jakken jeg har lovet meg selv å aldri strikke igjen.... Vel, Jenny ønsker seg nå en sånn...
Jakka var helt grei å strikke, men heklakanten rundt var helt håpløs å få lik på begge sider. Noen som har noen tips til meg i forhold til dette? Vil det være dumt å strikke feks 2-3 masker i riller i forkant, i stedet for bare 1 (kanskje litt lettere å hekle like mange masker på begge sider da?)
Tips mottas i hvert fall med stor takknemlighet :)

7 kommentarer:

LisaM sa...

Den hettegenseren er knallfin Jane!! De tanteungene dine er kjempeheldige!!☺
Kjempefin i rosa og grått!

Hehe..... Er det ikke gøy når ungene liker det du lager da???
Skjønner godt at du gruer deg for kanten på jakken, håper noen kan hjelpe deg!
Jeg vet da næimen ikke....

Ønsker deg en fortsatt fin høstdag!

Klem☺

Lisbeth sa...

Nydelig genser, og det kan jeg si som har sett den i virkeligheten også.
Jeg spurte heklegeniet tanta mi og hun sa at om du strikker 3 masker vil det være mye lettere å se hvor du skal hekle så du får det likt.
Du har veldig heldige tantebarn!

wims sa...

Kjempefin hette genser. Og så moro at det blir så godt satt pris på :O)

Tani sa...

Du,for en lekker hettegenser! Det er jo så gøy når strikkeplaggene faller i smak!! Men å strikke 4 like! Det står det respekt av, Jane!! Ønsker deg en flott helg! Tanja

wigdis sa...

Så nydelig den hettegenseren ble, og så flott farge da gitt. Rooosa, merkelig!!
Ja, disse småsnuppene vet hva de vil ha og bra er det.
Når det gjelder kanten på jakka så kanskje heklemesteren Wims kan gi deg noen gode råd.
Ha en fin uke videre.

Klem :)

Fru Keilegavlen sa...

Nydeleg hettegensar!! Heldige tantebarn! Kjekt når dei likar ting og ønsker at du strikkar det. Eg må lagre mønsteret på denne. Ønskjer deg ei fin helg.

LivM sa...

Super hettegenser og du ser jo hvor glad hun ble for den :-)