fredag 8. mai 2009

Utradisjonell Marius.

Jeg har alltid sagt at for meg er Marius marineblå, hvit og rød, men den må jeg jammen tygge litt på. For en tid tilbake fikk jeg en veldig hyggelig invitasjon i postkassa, nemlig konfirmasjonen til Ingvild, datteren til turvenn Ida. Selvfølgelig måtte jeg strikke noe til henne, og etter en handletur med hennes storesøster Ane, endte det altså opp med en Marius. Konfirmant-jenter liker rosa, og dermed kunne jeg gå med på å strikke en, for meg, "utradisjonell Marius" i grått, hvitt og rosa. Og jaggu ble den fiiiiin. Så fin at jeg egentlig hadde mest lyst til å beholde den selv... :) Men den ble selvsagt gitt bort forrige helg, og jeg fikk i går tilbakemelding om at mottaker var veldig fornøyd og at den passet perfekt.
Oppskrift: Sandnes Klassikere
Garn: Sandnes Alpakka

1 kommentar:

Bergir sa...

Det ble en skikkelig flott Mariusgenser! Jeg synes bare det er fint med utradisjonelle farger til tradisjonelle mønster!