onsdag 21. mars 2012

Lykke i skogen

I anledning bursdagen min for ett par uker siden, overrasket en av mine gode kollegaer gjennom mange år med å stille med egenpyntet bløtekake til meg..  Det forplikter jo, og siden han har bursdag kun noen få dager etter meg, var det bare å svinge seg.
Jeg har alltid synes at disse vottene er litt kule, men har aldri helt visst hvem jeg skulle strikke dem til. Og da det egentlig ikke finnes noe vottemønster på de, man må mikse og trikse litt, var det en gedigen barriære for meg å strikke de... :)
Men de BLE ferdig (om enn litt sent), og små skjønnhetsfeil gir dem vel bare litt personlig preg, eller hva? :o)
Jeg skal ikke påstå at det var plankekjøring, jeg reiv meg mye i håret underveis, og vott nr 2 ble mye finere enn nr 1, men de er i hvert fall strikket med omsorg og gode tanker :o)

Jeg har strikket de i Drops Lima, på pinne 3 og 3,5.
Jeg har tatt utgangspunkt i dette mønsteret 
Mønsteret på innsiden av votten fant jeg også hos Drops.
Det gikk med ca 70 gram svart, og 50 g hvit Lima. 


6 kommentarer:

Stines Strikk sa...

Fantastiske votter!!!! Er mønsteret selv-komponert? Noen muligheter for å kjøpe et eksemplar?

siwi sa...

Fine de ble, heimelaga er sjarmnerande om det er så eller så,tanken som teller, og for oss strikkere så gir vi med godhet! Reiv meg og litt i håret da jeg for en tid tilbake strikket en variant av dette mønsteret på ei lue....det blei mye telling og tegning av trær for å dra fargen med rundt...puh

Marieki sa...

Fantastisk stilige votter!! Og det er en egen sjarm med hjemmestrikk, så små skjønnhetsfeil er bare koselig det ;)

LilleAsk sa...

Så fine votter du har strikket. Herlig mønster!

Berit sa...

Gøyale votter! Jeg har enda ikke strikket disse vottene etter å ha hatt dem på to do listen i en hel evighet. Bør snart se til å gjøre noe med det. :)

Lisbeth sa...

De ble kjempefine!!! Heldige kollega.