onsdag 29. mai 2013

Hverdagsjakke

Det er vel ingen som IKKE har fått med seg Sinnasau-jakka til Pinneguri?
Jeg har i hvert fall fått den med meg, og jo flere jeg har sett, jo mer lyst på den fikk jeg. Men jeg hadde da helst lyst på en UTEN sauer....   I min leting etter farger og inspirasjon til min Sinnasau uten sauer, kom jeg plutselig over denne , og den var jo akkurat som jeg hadde tenkt meg. Raglan og greier. 
-OG mønsteret skulle utgis i mai....
Jeg smurte meg med masse tålmodighet, var stadig innom i håp om at kanskje det var ferdig litt tidligere, men da det endelig hadde blitt mai, og det ennå ikke hadde kommet noe mønster, måtte jeg mase bare bittelitt :) 
Da var jeg så heldig at jeg ble spurt om å teststrikke den, Familien har nemlig lyst til utgi denne, så mønsteret kunne ikke frigis ennå :) 

Jakka er strikket i Kauni, og veier kun 259 gram. Størrelsen er helt perfekt, og jakka er både lett og varm. Veldig fornøyd! 





Mer info her

Jeg har noen små pirk i forhold til endringer, det samme har designeren (bl.a at stripene skal gå lenger ned), så da blir det en ny jakke om litt :)  


4 kommentarer:

Vibekes lille ullne sa...

Kjempefin! Det hjelper å mase. :) Jeg har også teststrikket denne og har brukt den masse! Veldig deilig og akkurat passe jakke. Litt pussig det med stripene, tror de går lenger ned på jakka mi. Fin uansett, og du trenger helt sikkert en til, jeg har hvertfall en til i strikkekøen. :)

Lisbeth sa...

Åååh, den ble knallfin! Liker at stripene ikke får helt ned, selv om det er en ting jeg ikke liker så godt på Sinnasauen. Kempefine farger du har brukt!

Christina sa...

Kjempefin! Nå ble jeg virkelig usikker på om jeg ønsker meg sinnasaujakka eller denne. Nydelige farger du har valgt.

LisaM sa...

Wow! Så innmari fin jakke! Sånn fikk jeg lyst på også...

Jakka er kjempefin til deg Jane!☺