lørdag 30. august 2008

Jakka mi er ferdig!!

yes!! Omsider er jakka mi ferdig, og det er det første plagget jeg har strikket til meg selv, som jeg faktisk tror kommer til å bli brukt. Bildene viser den ikke rettferdighet, jeg tror i hvert fall ikke at jeg ser så "bollete" ut som jeg gjør på bildene her. Den er litt innsving, jeg skulle gjerne ønsket den litt mer innsvingt, og den er faktisk en str for stor (vid). Men den er deilig og varm, uten å være for varm, den er akkurat passe lang og jeg stortrives i den. Har faktisk veldig lyst til å strikke en til, men da ensfarget grå eller hvit (eller noe?), selv om den i grunn var temmelig kjedelig å strikke, og da gidder jeg ikke engang å nevne monteringa. Det skulle egentlig vært lommer på, men de har jeg ikke sydd på. De er strikket i riller, og jeg syntes det ødela litt. Jakken er strikket i dobbel fabel fra Drops, et fantastisk fint garn å jobbe med.

4 kommentarer:

Hannes hage sa...

Imponerende. Lekker og lang jakke. Jeg elsker lange jakker. Dette må da ha tatt sin tid å strikke.
Skjønt tovet teppe du har laget også.

kdoris sa...

Jeg ligte veldig godt den jakka,litt av et arbeig,lekker farge

Anonym sa...

Nydelig jakke!
Likte lengden og fargene....ser ut som ei skikkelig godjakke:-D

likte forresten teppet over her også da, det i ruter ja;-)

Bente sa...

Så fin! Jeg har tenkt litt på å strikke denne jakka selv, men ikke kommet så langt. Fine farger!