onsdag 8. juli 2009

Skjørt.

Etter inspirasjon fra noen damer på hobbyboden ble jeg med på samstrikking av et skjørt fra boka Feminin strikk. Skjørtet er strikket i Safran fra Garnstudio på pinne nr 3,5, og det gikk med i underkant av 6 nøster i str M. Og jeg brukte vel nøyaktig en uke på det. Det skulle egentlig vært heklet museører langs rillene mellom de forkjellige feltene, men jeg er en dårlig hekler, så det ble penere uten... I livet skulle det egentlig vært en hekla snor, men jeg syntes det ble bedre med strikk, så kanten øverst ble slik hos meg....
Nederst derimot, måtte jeg finne på noe så det ikke skulle rulle seg, så der ble det disse museørene. Skjørtet ble fint det, og det passer igrunn perfekt i str. også...

19 kommentarer:

*Kristin* sa...

Skjørtet ser veldig fint ut. Veldig fin farge også:)

Ha en fortsatt fin sommer. Håper du får brukt skjørtet ditt mye framover!

Knitgirl sa...

Å så fint det ble!!!Nydelig!

Fidus sa...

Kjempeflott skjørt! Håper du blir like glad i det som jeg er i mitt!

Ha en flott dag!

wims sa...

Så fint skjørtet ditt ble i brunt. Fikk litt lyst å strikke på mitt igjen nå:-)

jaja74 sa...

Kjempefint skjørt og så smart med strikk istedenfor snor... Lurer på å strikke skjørtet sjøl og da tror jeg at jeg vil låne ideen din med strikk:) Ha en fortsatt fin sommer!

Jorun sa...

Kjempefint. Kunne tenke meg et sånt!

Ugla sa...

Lekkert! Kjempefin farge du valgte. Og for et tempo. Ha en fortsatt fin sommer :-)

Inger sa...

Skjørtet ble nydelig. Nå gleder jeg meg bare til å få begynt på et til meg. :-)

Rekkehuset sa...

Kjempefint ble det!

AnitaK sa...

Kjempeflott!! Håper du får en flott sommer og får brukt skjørtet ditt masse

Marita sa...

Veldig lekkert også i brunt!

wigdis sa...

Så flott skjørtet ble i brunt. Jeg kommer nok også til å ta strikk i livet på mitt. Sitter nok bedre da.
Ha en fortsatt fin sommer

Liv Irene sa...

Så flotte disse skjørtene er, flott farge du har valgt!

Frk. Chilli sa...

Det er jo bare så utrolig lekkert:-)!!!! Jeg gleder meg til jeg blir ferdig med mitt!!

amylin sa...

Så flott skjørt! Jeg skal også strikke meg det skjørtet, og lurer litt på løpegang og strikk i livet selv.

Nena sa...

Sjørtet ditt ble kjempeflott - herlig farge :-) Jeg har ikke kommet mer enn halvveis med mitt!! Ønsker deg en fortsatt fin sommer:-) Tunikaen i innlegget over var nydelig - gleder meg til å se den ferdig!

Monai sa...

Nydelig skjørt!

Figgapia sa...

Nu idag har jeg kjøpt garn til dette skjørtet. Safran på salg, ble mere garn enn planlagt.

Fjellrosa sa...

Utrolig fint!!! gleder meg il jeg er ferdig!!