fredag 26. september 2008

Håpløs blogger.

Jeg er en skippertaks-blogger, både her og i hundebloggen, jeg vet! Jeg har mange prosjekter, både under planlegging (garn allerede innkjøpt) og på pinnene. Jeg her mer enn jeg pleier på pinnene, jeg pleier å være flinkere til å gjøre ting ferdig, men nå er det så innmari mye jeg har lyst til å strikke. Jeg starter på noe, så kommer jeg over noe jeg bare fhar så innmari lyst til å strikke, så kommer jeg på noe jeg MÅÅÅ strikke, og innimellom der bestemmer jeg meg for å strikke noe fornuftig... Men noe har jeg og fått ferdig: Ett sjal til mamma faktisk. Hun spurte for leeeenge siden om jeg ikke kunne strikke ett sjal til henne, men jeg har aldri fått ut fingere'n helt. Hun er jo en racer til å strikke selv, så det er liksom ikke hun jeg først tenker på. Men i hvert fall, jeg kom over et garn som bare sa "mamma", hun elsker blått og kler det godt, så da ble det omsider sjal til mamma. Strikket av Mohair Lux på pinner nr 6 (tror jeg). Jeg startet i spissen nede og økte hver andre omgang med kast i begynnelsen og slutten av omg, som jeg strikket vriddrett omgangen etter. Ellers strikket jeg rettstrikk, men hver 3. pinne 2 sammen og kast hele pinnen (+ øking i siden) Kjempeenkelt og egentlig ganske fint, og best av alt; gjort på en kveld. Forrige helg kom Ane og Solo på besøk. Kjempekoselig! Lørdagen tilbrakte vi store deler av i garnbutikken på Sandvika Storsenter, før vi dro hjem til meg og spiste og Ane fikk strikkeopplæring... Søndag dro vi på shoppingtur til Töcksfors, noe som medførte et par nye støvletter jeg absolutt ikke trengte, men som har rukket å bli favoritter.

Ingen kommentarer: