onsdag 11. november 2009

Kragejakke

Denne er det veldig på tide å blogge altså, den har vært ferdig i over en mnd.... Veldig fornøyd med den, selv om det ser ut som om den er til Michelin-mannen på bildet... Den ER ikke så rar altså, den er veldig fin... :-) Men jeg har rotet bort mitt lille kamera med selvutløser, så jeg har ikke fått tatt bilde av den med meg i. Den er sånn halvlang, rekker til litt under rompa, passe innsvingt, og er varm og god og allerede mye brukt. Knappene var egentlig ment som "nødknapper" til jeg fikk kjøpt noen nye. Men jeg synes igrunn de ble ganske fine jeg, annenhver hvite og svarte, så de kommer nok aldri til å bli byttet ut...
Jeg har tatt utgangspunkt i kragejakken i nøstebarnboka, men gjort en del endringer...Bl.a strikket den rundt og klippet opp foran. For å slippe doble stolper har jeg sydd på skråbånd over symaskinsømmene... Mye jobb, men også mye penere en tykke stolper...
Mønster: Kragejakke til voksne, Nøstebarn-boka
Garn: Alaska fra Drops.
Garnmengde: ? MYE!
Pinner: 4,5 mm.

Ingen kommentarer: