mandag 22. november 2010

Jane gjør ting hun IKKE kan.

Fy søren, denne genseren har vært brydderi fra ende til annen... Godt det ikke er flere smågutter i slekta :)


Jeg pleier ikke å ha problemer med mønsterstrikk, men denne var skikkelig knotete. Lange trådskift som gjør det vanskelig å ikke stramme tråden (selv om jeg snurrer den) uten at det skal bli for løst...
Men det var på langt nær det verste. Det var broderingen. Jeg har aldri brodert maskesting før, og trodde ikke det skulle være noe problem, men det var jammen ikke enkelt. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg tok opp, før jeg endelig knakk koden.
Og jeg tror den blir ok, etter en runde i vaskemaskinen og litt pressing.


Gråtassgenser fra Dale.
Strikket i Falk på pinne 3,5
Str 6 år.



I morgen skal jeg forsøke meg på nålefilting, noe jeg heller ikke har gjort før, så nå er jeg skikkelig spendt på om det blir like utfordrende.

6 kommentarer:

Jorun sa...

Flott genser og nyyyyydelig tunika!!
Synes du har klart broderingen bra! Helt enig med deg, det er ikke så enkelt som man skulle tro!
Lykke til med filtingen!
Ha en fin dag!!

Torilh sa...

Den ser jo rålekker ut. Nå kan du det, men jeg sliter fortsatt med maskesting.

Hege sa...

Så flott gråtass-genser!
Lange trådskifter er ikke bare bare nei.. men syns nå det så veldig fint ut her hos deg ;)

mimouna sa...

Se der ja! Den genseren er så fin, liker veldig godt fargekombinasjonen. Men det er mye småplukk og arbeid med å strikke og brodere den ja. Deilig å være i mål! Og jeg tipper noen blir veldig glad for den. :o)

Fru Keilegavlen sa...

Nydeleg!! Litt av ein jobb!! Synes broderinga ser kjempebra ut.

Anne sa...

Den genser ser da rigtig så pæn ud.
Lykke til med filtingen.