lørdag 21. februar 2009

Blogganbefalning.

Om du har litt tid ekstra så anbefaler jeg veldig å lese bloggen til Espen Den er ikke hobbyrelatert, den er mye mer alvorlig enn så. Jeg gikk på ungdomsskolen sammen med Espen, men tror ikke jeg har sett han de siste 15 årene. Tilfeldigheter gjorde at jeg kom over bloggen hans (som forøvrig kalles "Følg reisen" på hans enkle hjemmeside). Espen fikk for 2 år siden den fryktelige beskjeden om at han hadde fått tarmkreft. En stund senere fikk han atter dårlige nyheter om at det hadde spredd seg til lever og etterhvert også til lungene. Like før jul 2008 var diagnosen uhelbredelig kreft. På nyåret dro han derfor over til USA for alternativ behandling og opprettet da bloggen "Følg reisen" som han har skrevet i så og si hver dag. Han er nå hjemme igjen, men har fortsatt bloggingen og det har for meg blitt et fast og viktig innslag i morgenkaffen på jobb.... Espen har masse humor og selvironi og tar seg selv uhøytidelig. Han skriver så i hvert fall jeg både ler og gråter når jeg leser dette. Det blir selvfølgelig litt nærmere for meg som "kjenner" både han og mange av de han omtaler, men uansett, jeg tror at også andre kan ha glede av (det føles litt feil å si det, men....) å lese bloggen hans. Det har satt veldig mitt liv i perspektiv føler jeg. Mine små bekymringer blir ennå mindre når man leser om det Espen og hans familie har å stri med, og jeg tror egentlig jeg har blitt et litt bedre menneske av å følge "reisen hans". Jeg merker at han og hans historie stadig oftere opptar tankene mine, og det at han deler sin historie faktisk gjør en forskjell... Kanksje ikke minst for de som kommer etter med samme skjebne... Til uka (tirsdag tror jeg) skal han og på besøk til God Morgen Norge fikk jeg nettopp vite...

Ingen kommentarer: