torsdag 26. mai 2011

Aestlight sjal.

Jeg har fått helt dilla på dette sjalet. Jeg synes det er sååå fint, relativt morsomt å strikke, og fin passform.
Dette er mitt første, og foreløpig en stor favoritt. Jeg har og strikket ett i Sandnes mini alpakka, men det stikker... Nr 3 har jeg på pinnene nå, i ett fantatastisk mykt og godt garn jeg kjøpte på strikketreff i Bergen.
Tusen takk til Trude, som overbeviste meg om at dette var ett sjal jeg bare måtte ha :-) (og sjekk DEN fine hekla kanten hun har på sine sjal!!)


Sjalet heter altså Aestlight, og er her strikket i Wollmeise. Det gikk med litt over ett hespe, så en stoooor takk til snille Wigdis som lot meg strikke meg ferdig med hennes nøste da jeg gikk tom. 
Fargen heter Maus Jung, og jeg har brukt pinne nr 4, og strikket største størrelse.


Må samtidig benytte anledningen til å gratulere verdens beste venn og Border Collie Snorre med dagen i dag. Tenk han er allerede 7 år. Snorre er en snodig liten sak, som alltid er blid, elsker folk og kan ligge i timesvis å få kos. Han er stort sett grei med alt av hunder, og selv nabolagets katter er trygge rundt han. Han klikker i vinkel når isbilen kommer, og biler med tilhengere (særlig tomme hengere) skal også "ta's"
Bade gjør han ved enhver anledning, og vi har mer enn en gang hatt ett par diskusjoner om hvor vidt gjørme er egnet som badevann eller ikke... Jeg mener ikke, men det bryr ikke Snorre seg om. Vått er vått...
Grattis med dagen guttebassen min, håper vi fortsatt har mange fine år foran oss <3

8 kommentarer:

Anne sa...

Gratulerer med dagen Snorre.

Lisbeth sa...

Gratulerer så mye med dagen i går Snorre! Håper at jeg får møtt deg om kort tid.

Så lekkert det sjalet ble! Jeg har siklet litt på mønsteret jeg også, men har foreløpig ikke tatt mot til meg og strikket det.

wigdis sa...

Gratulere med dagen Snorre. Du ser ut til å være en herlig sussebass og klart at vann er vann. Man skal jo kose seg litt, ikke sant.
Ha en flott helg Snorre sammen med din matmor.
klem til begge

ps. Sjalet er virkelig nydelig.

LisaM sa...

Der var sjalet ditt ja!!! Det ble kjempefint!!!☺
Åsså så flott at Wigdis kunne hjelpe deg!!! Strikkevenner er gode venner☺
Gratulerer så mye med dagen til Snorre!
Håper det ikke blir så lenge til vi ses igjen Jane, men det er vel egentlig bare opp til oss selv.....
Klem:)

wims sa...

Sjalet ble kjempefint. Og du må helt klart ha flere slike sjal!

Skulle du få lyst på en slik heklekant jeg har så gi lyd fra deg så kan jeg poppe innom en kveld og vise deg :O)

For en herlig skjønning du har også!

Desirée sa...

Kjempeflott sjal, det står på strikkelista mi også :)

Så fint hundebilde!

Takk for besøket i bloggen min! Moro at du holder på med det samme :) Jeg har vel litt flere farver i det enn oppskrifta sier, og litt forskjell i antall nøster i de forskjellige farvene også.
Jeg valgte å hekle det sammen slik det står i oppskrifta. Det er masse arbeid, og kunne vært gjort mye enklere, men da hadde det ikke blitt så bred svart kant mellom rutene. Og akkurat det syntes jeg det skulle være. Lykke til med sammenheklinga og siste innspurt!

Inger:-) sa...

Nydelig sjal.
Og for en søt hund :-)

Lill-Ann sa...

Dette blir nok neste sjal for min del. Hatt mønsteret liggende en stund. Koselig å treffe deg på Lillestrøm igår.

Lill-Ann aka stitch05