torsdag 17. november 2011

Mamma har hatt bursdag.

Mamma'n min har hatt bursdag, og jeg har strikket gave til henne... Mamma strikker selv, så det er sjelden jeg strikker til henne, men denne gangen var jeg helt blank i forhold til kjøpe-gaver...



In the Land of Oz,  er ett sjal helt i min gate. Riktig fasong, riktig størrelse, og enkelt men allikevel fint mønster.
Jeg har strikket det i en av mine store garnfavoritter, nemlig Malabrigo Sock. Det gikk med under ett hespe, på pinne 4


Sweet Caroline fra Garnstudio, strikket i Hverdags fra DSA. Det gikk med sånn akkurat ett nøste, etter at jeg forlenget vrangborden med noen omganger. Ellers strikket helt etter mønsteret, og på ett hode er den ganske så fin. Passe baggy, uten å bli veldig stor. Passe mye "dill" til at den ikke er helt enkel, med et fint mønster som er enkelt å memorere.
Hjertegode votter strikket i Karisma fra Garnstudio. Jeg har tidligere strikket disse til meg selv i PT5, og de ble litt små, jeg forsøkte derfor å gå opp i garntykkelse i håp om at de skulle passe mamma. Jeg tok i litt, og startet med Lima, og votten ble gigantisk. Modererte meg derfor, og gikk ned til Karisma, men de ble dessverre fortsatt litt for store. Mistenker at jeg strikket de forrige på pinne 3, og ikke 3,5 som oppskriften sier...

Oppskriften er en gammel kopi jeg har fra ett ukeblad.







Sildre pulsvanter.
Disse kom jeg helt tilfeldig over på en liten surfe-runde jeg hadde, og falt hodestups. Enkle, men med litt dill, og helt i min gate. Jeg har strikket de i ett nøste Sterk fra DSA, på pinne 3,5, og jeg kommer garantert til å strikke fler.

6 kommentarer:

Vibekes lille ullne sa...

Så mye fint du strikker! Sjalet var nydelig! Jeg må definitivt prøve Malbrigo snart. Har to nøster Hverdags liggende, og en sånn lue var slettes ingen dum ide. Veldig fin var den. Flotte votter og pulsvanter også. :)

malla sa...

så flotte ting du har strikket!:)
Likte veldig godt hjertemønsteret på vottene og fargene du har brukt.
Ha en kveld!:)

Lisbeth sa...

Jeg må snart sende pc'en på reparasjon på grunn av fuktskade! Jeg sikler sånn når jeg er i bloggen din. Det sjalet til mammaen din ble kjempefint! Og lua vet jeg jo er lekker for den har jeg sett på deg. Og de pulsvantene er jo sååå fine! De hjertevottene er også lekre! Jeg er misunnelig på deg som har knekt den koden, men neimen om jeg gir meg!

Nita sa...

Så utrolig mye flott du har strikka. Og lekker, delikat og flott blogg!

Kommer innom deg igjen!

Unknown sa...

Veldig mye lekkert. Må prøve flere av mønstrene etterhvert :-)

Ane sa...

Oi, her var det mye nytt siden sist. Fy søren, du er så flink til å strikke sjal altså *misunnelse*. Heldige mamman din!