mandag 19. desember 2011

Luer til to små blånisser :)


Midt i julegavestrikkinga spurte jeg min bror om gavetips til niesene mine.
" Jo, Hedda ønsker seg veldig blånisselue da..."
Og ja, hun kunne selvsagt fått det til jul, men det er nå blånissene er på tv, så enhver strikke-tante med respekt for seg selv, vil da selvfølgelig kaste seg rundt, slik at tantegull kan få blånisselue så fort som overhodet mulig :-)

Simsalabim!
Og forskjellsbehandling vil vi jo ikke ha noe av, så da måtte det jo bli en til lille mini-gull også.

Blånisselue:
Strikket i pt 3, dobbelt garn på pinne 6, ett nøste lysblå og ett nøste mørk blå. Til den største, str 5-6 år gikk det med akkurat ett nøste av hver, og litt mindre til den minste, ca 2 år. (i motsetning til mønsteret som sier det går med 100 g av hver farge, pr lue)


Også må jeg tipse dere om Give away hos Ane, i anledning bursdagen hennes for ett par dager siden. Siden er vel verdt ett besøk, selv uten giveaway altså. Ane er ei flittig jente, med kreativ sans og flinke fingre :D
Skynde seg inn å titte :-)


2 kommentarer:

LivM sa...

Så heldige de var da som får så flotte blånisse luer!
Er innom for å ønske deg og dine en riktig GOD JUL!

wigdis sa...

For en fantastisk tante du er. Blånisseluer er jo absolutt et must i disse dager. Barnebarnet mitt har også fått en og den har hun på seg hele tiden og er så stolt. Og nei, det er ikke jeg som har strikket den :)

Håper du får en nydelig jul Jane og at du får slappet av og kost deg og så ses vi i romjula. Det gleder jeg meg til.

GOD JUL