fredag 9. januar 2009

Hals og lue til Hedda.

Jeg rakk ikke alt til jul, så "grånisse-lue" og hals til Hedda ble først startet på i romjulen. Fort gjort, og resultatet ble som forventet. (ikke bry dere om den lite flatterende duken, dette er på hytta, og den er faktisk fin DER) Lua er strikket i dobbel PT2 og tovet. Hjertene har jeg bare funnet på selv, og strikket de selvfølgelig "rett vei" først, noe som medførte at de ble opp-ned... :) Først tovet jeg den for mye, jeg er skikkelig dårlig på øyemål, så da måtte den bløtes på nytt og strekk-tørkes rundt en bolle. Perfekt størrelse!! Jeg trenger vel ikke si at prinsessa var skikkelig søt med den? Men jeg fikk selvfølgelig ikke tatt bilde av henne med den på. Bildet av halsen ble tatt i en litt merkelig vinkel, så den ser både kort og rar ut, men den er veldig fin altså og helt i henhold til målene på halsen i nøstebarnboken. Den er strikket på pinne 4 med dobbel tynn alpakka.

Ingen kommentarer: