fredag 9. januar 2009

Tunika til liten og stor.

Jeg var fast bestemt på å strikke til meg selv, når alt av julegaver var i boks. Jeg har garn og mønster til en skikkelig fin PT-kjole liggende som jeg har veldig lyst på, men kvier meg veldig for å begynne da den skal strikkes på så tynne pinner. Denne tunikaen derimot er strikket med en tråd PT2 og en tråd kitten mohair (skulle vært noe annet iflg mønsteret, men) og er strikket på pinner 6. Og den ble veldig fin!!! Når den var ferdig datt jeg tilfeldigvis over samme oppskrift til barn, og i og med at jeg hadde en del garn til overs, måtte jeg jo bare strikke en i str 2år til niese-Hedda også... For å gjøre en lang historie kort, så endte det med at jeg gav bort min tunika også, så nå kan mor og datter ha samme antrekk... :) Ikke spesielt fint fotolys på denne årstiden, så ingen av bildene viser tunikaene rettferdighet... Riktig farge er vel en mellomting mellom begge bildene. En varm nydelig, brunfarge.
Jeg er nå i full gang med en brun Klukka, og den SKAL jeg ha selv. Har kommet helt til delingen ved ermene, så om jeg bare for en lang ettermiddag og kveld så skal den være i boks. Gleder meg veldig!
Men denne helgen blir det verken strikking eller annet, hunden er bortplassert og bilen er pakket for jentetur med Gry til Beitostølen! Juhuuu!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Flotte tunikaer, tenker både mor og barn blir glade for dem. God helg!

Unknown sa...

Hei på deg...
Ønsker deg en god helg...
Fine disse Tunikaene ble... kjekt når mor og datter er like... og kjekt og bli kvitt for mye garn på...

Anonym sa...

Nydelige, rett og slett!

Annakin sa...

Så mycket fint du har i din blogg! Pt-tunikan ska jag också sticka jag har garn som ligger här och väntar. Det spörs om inte min dotter ska få en också, det var så sött som du gjort med en stor och en liten!
Fritidsgarnkjolen är något som står på min to do lista också. Hoppas att det går bra med din hund.

Hønehuset sa...

Så flotte! moro med like kjoler. Jeg har klukka klar til strikking jeg også, må bare bli ferdig med et par-tre andrer ting først... hehe