torsdag 13. juni 2013

Alexandra og Røros.

Jeg har vært på Røros sammen med en gjeng strikkedamer. 
Røros er ett nydelig sted, og jeg reiser gjerne tilbake ved en senere anledning. Vi hadde sånn ca 4 årstider på en helg, men vi slapp i hvert fall regn da vi var på tur med hest :) 
En flott helg, hyggelig selskap, masse inspirasjon, latter, strikking, garn, shopping, snop, vin, og ellers alt hva en hyggelig helg skal inneholde. 


Rett før avreise ble også Alexandra ferdig. 
Dee O'Keefe har designet flere nydelige sjal, og Alexandra er ett av de. 
Jeg er knallfornøyd med både garnvalg, farge og størrelse.
Strikket i Silkebloom Extra Fino fra BC-garn, på pinne 3,5. 
Dette kommer jeg til å strikke flere av! 






6 kommentarer:

Husmorspira sa...

Ja, dette var et lekkert sjal!!!
Nydelig håndarbeid :)

wigdis sa...

Takk for en flott helg Jane, alltid veldig koselig å reise på strikketreff sammen med deg, og helt enig, Røros er et nydelig sted.

Det sjalet ditt ble fantastisk flott i det garnet. Flott at du blogget det, for da kom jeg på at jeg også skulle strikke et til. Utrolig hvor lett en glemmer når inntrykkene blir så mange etter et treff.

Lisbeth sa...

Nydelig sjal! Det garnet er jo så mykt og godt også.

LivM sa...

Så utrolig flott det ble! En blir liksom aldri lei av å strikke sjal!

ANNEPÅLANDET sa...

Det var nydelig! Liker at det er både geometrisk og myke former på en gang. Og vips, så havnet det på Favoritt-lista mi gitt...
Ha en riktig fin helg!

Hanne sa...

Det var kjempeflott!!