onsdag 3. april 2013

Elizabeth

Her har bloggen lidd av tørke, så for å ikke bli helt borte kommer det ett kjapt lite innlegg med ett sjal som faktisk var ferdig tidlig i februar... 

Elizabeth: 


Jeg elsker det meste ved det, fargen, mønsteret, mykheten, loddenheten, men jeg må tenke nøye på hva jeg har på ellers... Selv etter flere vask "loer" det, så med svarte plagg under, blir jeg ikke særlig lekker :) 


Garnet jeg har strikket det i, heter Morbido og er en blanding av 75% Merino ull og 25% Angora... Mer vet jeg egentlig ikke, men at det er mykt og godt er i hvert fall ingen underdrivelse. 
Mønsteret er det Dee O'Keefe som har laget, og dette er bare ett av flere sjal jeg bare MÅ strikke... :) 

Mer info finner du her






10 kommentarer:

Marieki sa...

Det ser ut som et utrolig deilig sjal! Kjempeherlig farge, lekkert mønster, også seeeer det jo så mykt ut at jeg vil bare putte handa inni sjermen å ta på det!:-)

LivM sa...

Aldeles nydelig sjal. Flott farge, selvsagt sier jeg det som er så blå/grønn :-)
Leste på FB at noen la plagget i fryseren for at det skulle slutte å loe. Men jeg har ikke prøvd det!

Hanne sa...

Kjempe flott sjal. Det er så utrolig mange fine sjaloppskrifter altså, er jo nesten vanskelig å velge.

GreteH. sa...

Sjalet er aldeles nydelig både i mønster og farge (har strikket det selv, men i annet garn). Jeg kjenner ikke garnet du har brukt, men håper loingen gir seg etter hvert. Prøv rådet til LivM, har sett at det er mange som anbefaler det.

Smarie sa...

Kjempelekkert :-)

Quiltefeen sa...

Sjalet er nydelig!! Fantastisk flott farge og mønster.. :) Hmm.. må legge det til min må-ha-liste tror jeg.. :)
Det er ikke bare hos deg det er tørke, lider litt av det samme her. Kommer seg vel etterhvert. ;)
Ha en super kveld!
Klem, Kristin

Wenche/chawo sa...

Det er et av de flotteste sjalene jeg har sett.Det var rett og slett bare helt nydelig.

wigdis sa...

For et nydelig sjal. At det loer er jo bare et bevis på at det er mykt og godt og nå er det jo snart så du bare kan ha en liten topp under, tenk så deilig :)

Ha en fin dag.

Vibekes lille ullne sa...

Det var aldeles nydelig! Og digert! Hadde egentlig tenkt til å strikke Laminaria av Barcelona-garnet, men nå ble jeg fristet til å prøve dette istedenfor. :)

Trikada sa...

Tre belaj trikajxoj