tirsdag 23. april 2013

Jenny 7 år

Ikke før man er ferdig med å feire en niese, er det nestemann sin tur :) 
Eller dvs, min bonusniese Jenny, fyllte egentlig år i februar, men da hun skulle feire dagen samme dag som niesen min Hedda, ble valget niese foran bonusniese :o) 
Jenny ønsket seg egentlig votter, lue og pulsvanter, og det ønsket ble selvsagt innfridd, men siden anledningen til å feire henne ikke dukket opp nå før sent i april, syntes jeg ikke det var spesielt stas å komme med votter og lue. Pulsvanter derimot er helt greit i april. 



Det finnes ikke spesielt mange oppskrifter på pulsvarmere til barn, så disse ble til på impuls. De er strikket i Regia Silk 6-trådet, som var ett nytt og meget hyggelig bekjentskap for meg, på pinne 2,5. 
Mer info her

Siden vottene og lua nå ligger "på vent" måtte jeg jo finne på noe annet. Og siden jeg faktisk er så heldig å være velsignet med 4 herlige jenter i familien som faktisk BRUKER tante's strikkede kjoler (og annet), så må jeg jo bare utnytte muligheten (så lenge den varer). 


Litt mer spennende kant, enn vanlig vrangbord. 


Mauna, strikket i Lerke på pinne 4. Endret kanten nede, og strikket den heller A-formet, enn ballongformet, som oppskriften sier. Mer info her 

Neste bursdag for småsnupper er Nora som blir 5 år først i slutten av august, så nå skal det bli litt egostrikk fremover :o)

Også må jeg bare sånn på tampen vise frem dette bildet, bevis på at den omsider ble ferdig :)




6 kommentarer:

wigdis sa...

Så flott tunikaen ble, det ble veldig friskt med det hvite. Tror jeg må strikke en til jeg også i litt tykkere garn. Disse kan jo brukes hele vinteren.
Pulsvantene ble nydelige, er veldig spent på å høre hvordan de passet for det er jo greit å ha et utgangspunkt.

Ruths datter sa...

For en nydelig tunika du har strikket. Utrolig lekker. Godt at de som får sånt setter pris på det.
Klem

Snuppesnella sa...

Nydelig kjole i fine farger !!!

Tone sa...

Så fine pulsvantene ble :-) det var morsomt at også venninnen til Jenny vil også ha;-) da ble det jo en hit! ;-)

Så fin kjole :-)

Gleder meg til å se vm genseren din!

LisaM sa...

Flotte snuppegaver igjen fra deg;)
Kjolen er jo bare nydelig!

VM genseren ja, det er virkelig et stort arbeid! Blir spennende å se hele:)

Ønsker deg en fin dag Jane!
Klem

Marianne sa...

Du strikker så mye fint:-) Heldige de jentene som har en slik "strikketante":-) Klem Marianne